You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

woensdag 3 april 2013

creaties van Het Bijé-TEAM !

Sinds januari komen we met een aantal toffe dames om de 3 weken samen om onze naai-ideeën uit te wisselen en samen aan de slag te gaan met onze stikmachine! Als we vast zitten tijdens onze uitvoering kunnen we elkaar te hulp schieten ... heel handig dus! De laatste keer hebben we ons clubje een naam gegeven : Het Bijé-TEAM ! Daar moest op geklonken worden ! Santé!

Creazusje Greet maakte een kleedje voor haar dochtertje volgens het volgende patroon zoals je hier al eens kon zien. Uiteraard verhogen we graag telkens de moeilijkheidsgraad en ditmaal werd het gemaakt met voering. Toch wel iets lastiger als zonder... maar de aanhouder wint deze keer alweer en dat resulteert in een heel mooi kleedje en een trotse dochter.

Jurk met rechte rok uit het boek "Stof voor durf-het-zelvers"

Creazusje An kan ook niet aan de zelfgemaakte-rokjes-hype weerstaan. Creazusje Greet maakte eerder al een rokje, zie hier en nu deed haar zus dus ook een eerste poging mbv het alom bekende boek van Mme Zsazsa "Allemaal rokjes". Creazusje An vindt rokjes maar ook andere creaties met paspel zoals kussens e.d. (wordt één van de volgende projecten) vaak erg mooi daar ze helemaal weg is van het leuke accent dat met paspel wordt gecreëerd.

Ik  maakte dit rokje... wel geslaagd voor een eerste poging, maar ik wil het best graag toegeven hoor... de paspel kan technisch gezien zeker beter. In het boek "Zo geknipt" van Sanne en Riet las ik (achteraf) een zeer duidelijke stap-voor-stap werkwijze om paspel in te naaien en af te werken. De volgende keer ga ik dit eerst toch eens even deftig doornemen vooraleer er enthousiast in te vliegen....


En aan alle madammen van het Bijé-TEAM; we zullen ons naaimachien eens laten knallen hé ;-))))

Groetjes, de creazusjes

7 opmerkingen:

  1. Fijn zeg, zo'n naaiclubje! Gezellig samen tetteren en stikken. Het kleedje en de rok zien er leuk uit. Hoezo, paspelprobleem?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie creaties ! Tof jullie clubje met leuke naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik ooit eens veel tijd heb wil ik dat ook nog kunnen ;)
    Leuk jurkje gemaakt en die rok daar ben ik wel fan van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof om dat samen in een 'team' te doen! Mooi resultaat wat we hier te zien krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het echt heel knap wat jullie daar weer bijeen aan het stikken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen