You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

zondag 17 februari 2013

Naaiavontuur creazusje An

Sinds enkele weken is ons naaiclubke een feit. 8 enthousiastelingen waaronder uiteraard de 2 creazusjes, hun naaimachine,veel goesting, verschillende naaiboeken en ideeën, lekkere drankjes en vooral veel hapjes,...  in een klas op 't school (juffen in je vriendenkring, heel handig ;-) want met 8en tegelijk aan de slag zomaar bij iemand thuis leek ons moeilijk haalbaar. In ieder geval een super gezellige boel! We zijn nog volop aan het brainstormen over een leuke naam... zodra deze bed, wordt deze uiteraard nog vermeld op deze blog.

Onze eerste naaibijeenkomst moest ik het helaas wat laten afweten wat het griepvirus leek toch net iets straffer dan de creabacterie....  maar de 2de bijeenkomst was ik in topconditie en ik had me met behulp van De hulplijn "creazusje Greet" goed voorbereid (patronen tekenen en stof knippen), dus ik kon direct aan de slag... Alhoewel, mijn nieuw naaimachine moest ik toch nog wat leren kennen en hier en daar was het nog nodig de gebruiksaanwijzing er even bij te nemen.

Jullie konden in een vroeger bericht al zien dat creazusje Greet een coole kaptrui maakte voor haar zoontje. Je kan al raden dat het neefje (mijn zoontje dus) ook heeeeel graag zo een kaptrui wilde... ik wist dus wat te maken ;-)

De gewatteerde stof kocht ik tijdens een uitstapje samen met mijn collega (en blogster van deze leuk blog koekjehaakjemaakje) bij de stoffenkamer te Gent, een heel mooi stoffenwinkeltje trouwens.
De kaptrui komt uit het boek "Stof voor durf-het-zelvers" van Lies Botterman en Griet De Smedt. Op onderstaande foto kunnen jullie zien hoe ver ik geraakte tijdens ons naaiclubke want een gebroken stretchnaald legde mijn naaimachine het zwijgen op.


Ik dus naar de winkel voor nieuwe stretchnaalden. En daar viel mijn oog op deze prachtige en lekker ruime naaidoos. Niet zo erg goedkoop... maar we leven maar 1 keer én ik vond ze zo mooi én ik ben al die rommel in verschillende dozen zo beu én waarom mezelf niet eens verwennen én... redenen genoeg dus en nu is ze dus van mij! Naaien wordt alleen nog maar leuker!


En nu dus verder aan de slag en binnenkort hoop ik te kunnen pronken met een mooie kaptrui op ons blogje én een glunderende zoon in huis ;-)

Groetjes,
Creazusje An

8 opmerkingen:

  1. Ha, wij zijn met de Stikbitches ook uitgeweken naar een klas bij ons op school ...! En die kpatrui, dat komt helemaal goed, ik zie het nu al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie naaidoos An. Daar gaat ge uw gerief goed in kwijt kunnen.
    Trui ziet er al heel goed uit. Kijk mee uit naar het eindresultaat.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Makkelijke trui, hé. Mijn twee zoontjes hebben ook al een exemplaar. En over dat naaiclubke, ik was me al aan 't afvragen of er in Mol zo ook iets was. Ja dus. Misschien een ideetje voor een naam 'De spoelmadammen'. Veel succes met de trui.
    Groetjes Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey katrien, bedankt voor je naamsuggestie... we nemen hem zeker mee! Momenteel effie heel druk en de trui en Tijmen wachten vol ongeduld;-)had de week maar nog meer vrije dagen (ze waren direct opgevuld ;-)

      Verwijderen
  4. Ik heb deze trui juist gemaakt, maar de versie zonder kap. Kijk maar eens op mijn blog. Deze versie is ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooi naaidoos. Ik ben zelf op zoek naar zo eentje.
    Waar heb je deze gevonden?
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen