You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

zaterdag 10 november 2012

Jewel in a Tree/ Van retro-afeelding naar juweeltjes


Met deze mooie retro-afbeelding ging ik aan de slag.

Ik ging volop aan het experimenteren met de methode die je kan terugvinden op de website van Bella Victoria zoals ik reeds vermeldde in voorgaande berichten op deze blog.

Het was toch wel wat zoeken en uitproberen. Ik heb meerdere mislukte resultaten moeten weggooien owv de kleur van de afbeelding die niet goed tot zijn recht kwam door de Dimensional Magic Glaze (te wit), luchtbellen onder de cabochon. Maar uiteindelijk vond ik mijn eigen techniek waarbij ik niet meer werk met de Dimensional Magic Glaze maar wel nog steeds met de Mod Podge Gloss lijm (om verkleuring van de afbeelding te voorkomen) en met 2-componentenlijm. 
Momenteel heb ik te weinig tijd om een tutorial van mijn werkwijze neer te schrijven op deze blog, maar indien hiervoor interesse zou zijn, wil ik dit zeker en vast eens een keer doen. 

En dit zijn de juweeltjes die ik er mee maakte; een broche, oorbellen en een ring.




 

6 opmerkingen:

  1. Prachtig geheel An ! Ik vind zo'n tutorial wel eens fijn. Leuk om eens te zien hoe het gemaakt wordt. Maar inderdaad vraagt dat veel werk. Wanneer je een volgend setje maakt, gewoon elke stap fotograferen hé. :-)

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou dat ook wel eens leuk vinden om dat zelf te kunnen doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel tof!!
    Laat die tutorial maar komen!Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, wij volgden vrijdag een superleuke workshop vintage juwelen maken. Hoe heer het product in het kleine ronde potje dat je eerst op de afbeelding moet aanbrengen? En waar kan ik het bestellen? Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mod podge gloss, online te verkrijgen in kleine potjes bij Bella Victoria.
      Veel succes ermee!

      Verwijderen