You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

zondag 13 mei 2012

Ditmaal voor de jongens, vilten ridderschildjes om op te spelden

Zoals ik reeds aanhaalde in een vorig bericht (cfr. de vilten haarbloemetjes) vindt ons zoontje Tijmen het de hoogste tijd dat er ook eens iets cools wordt gemaakt voor de jongens. En gelijk heeft hij.
Ik kwam op het volgend idee; een speld met daarop een ridderschild uit vilt. Dit kan hij op zijn  jas, een trui, vest, broek,... opspelden.

Zo ging ik te werk:
Ik knipte uit bruine zeer dikke vilt (= stevige basis voor het schild), uit blauwe dunne vilt, rode dunne vilt en zwarte dunne vilt alle vormen die ik nodig had. Alsook uit Vliesofix om al de delen met elkaar te bevestigen.

Vliesofix heeft 2 zijden; een plakkant en een papierkant. Op hoge temperatuur streek ik mbv een doek de plakkant op de bruine dikke vilt waarna ik het papier voorzichtig verwijderde en vervolgens streek ik de blauwe vilten schildvorm vast op de bruine basis.
Dit deed ik ook met de stukken rode vilt.
En nadien met de zwarte letter L, van Lasse. Want dit schild is voor het zoontje van mijn creazusje!
Aan de achterkant naaide ik een "opsteekspeld" bedoeld om broches mee te maken.
En zo maakte ik er 3.
Hier showt Tijmen fier zijn ridderschild op zijn zomerjas! 

1 opmerking: